Blogs germans de creació en disseny i reflexions

Agermanat amb el Blogs:
http://iphoneografia-sergi.blogspot.com/
http://reflexionsaleatories.blogspot.com

Aquest Blog també forma part de la cadena de blogs per la independència:


dilluns, 11 de juliol del 2016

AL COR DE LA BATALLA: CORBERA D'EBRE

No pretendria mai de la vida escriure res sobre un tema tan transcendent. Tampoc pretenc fer-ho ara i aquí, per desconeixença i per respecte.

N'heu sentit mai a parlar de Corbera d'Ebre? Jo la vaig descobrir tot llegint el llibre d'en Josep Maria Espinàs "Caminant per la Terra Alta" en el que s'hi descriuen els pobles de la comarca. En el cas concret de Corbera, esmenta que damunt del poble s'hi manté el poble vell derruït pels bombardejos de la guerra.

Corbera és un poble situat damunt d'un turó, la qual cosa li confereix una bona situació estratègica, cosa que va fer que patís molt durant la crua batalla de l'Ebre a la Guerra Civil espanyola. La seva gent ha decidit mantenir viva l'empremta de la guerra tot refent-se de les runes, creant un poble nou més avall, i mantenint viva la memòria de la guerra.

Hi he passat per la carretera moltes vegades, sempre que he anat a la Terra Alta, perquè n'és vila de pas per la carretera, però mai no  he parat i mai no m'hauria pogut imaginar el que és aquell poble, la seva força, la seva empremta, el seu patiment...

Hi vaig voler anar ara fa pocs dies expressament per poder-ho veure per mi mateix. Com era d'esperar, em va sorprendre el seu silenci ensordidor i respectuós. Valoreu-ne vosaltres mateixos les imatges.

El meu petit modest homenatge i record a totes aquelles persones que van patir, lluitar i morir en aquest i en tants llocs d'una guerra tan dura i propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada